【募集します】マーケティング・マネージャー

あなたのマーケティング経験を、フランス発グローバルブランドで活かしませんか?
日本市場をリードする新たな挑戦者を募集します!
募集職種
マーケティング・マネージャー(SFA Japan)
仕事内容
SFA Japanのマーケティング・マネージャーとして、フランス本社と連携しながら、日本市場に最適なブランド戦略・消費者戦略を立案・実行していただきます。
日本市場向けのマーケティング戦略・プロモーションの企画・実施
新製品の市場投入や既存製品のポートフォリオ管理
広告・プロモーション予算の管理(SNS、Web、イベント等)
フランス本社や現地チーム、外部エージェンシーとの連携
日本市場の顧客ニーズや競合分析、データ分析
チームや現場スタッフへの教育・サポート
日本法人ウェブサイトの運用・デジタルマーケティング
日々の業務は、グローバルな視点と現場感覚の両方を活かしながら、日本市場でのブランド成長をリードすることです。
「自分のアイデアが日本市場を動かす」やりがいを実感できます。
この仕事の魅力・やりがい
フランス本社や海外チームと密に連携し、グローバルな経験が積めます
自分の戦略やアイデアが日本市場に大きなインパクトを与えます
新製品の市場導入やプロモーションなど、裁量の大きな仕事ができます
チームを率いて成果を出すリーダーシップを発揮できます
最新のデジタルマーケティングやデータ分析スキルが磨けます
成果が数字で見えるため、達成感・成長実感が得られます
求める人物像・応募資格
マーケティング、プロダクトマネージャー経験(戦略立案や現場連携経験)
チームリーダーやプロジェクト推進の経験
商学・コミュニケーション系の高等教育資格
論理的思考力、プロジェクト管理力、コミュニケーション力
英語力(フランス本社とのやり取りあり)
デジタルマーケティングやWeb運用経験があれば尚可
「自分のアイデアで市場を動かしたい」「グローバルな環境で成長したい」という方、大歓迎です!
勤務地・勤務時間
SFA Japan本社(東京都中央区箱崎町)
土日祝日を除く月~金 9:00-18:00(展示会やイベントなどで若干の変動の可能性あり)
待遇・福利厚生
経験に応じた給与
年間休日120日以上
社会保険完備
交通費全額支給
フレックスタイム・在宅勤務制度あり(状況に応じて)
語学研修・スキルアップ支援あり
こちらのフォームに必要事項をご入力いただき、お申し込み頂けます。
応募方法
荻野宛に履歴書・職務経歴書の添付のうえメールにてご応募ください。
ご質問・ご相談もお気軽にどうぞ!
こんな方が活躍しています
海外と連携しながら日本市場を切り拓いている先輩社員多数
前職で培ったマーケティング経験を活かし、入社1年目から新商品プロジェクトを担当
チームで成果を出し、昇進・キャリアアップを実現
会社紹介
SFA Japanは、フランス発の排水ポンプ分野で世界トップクラスのシェアを持つグローバル企業です。
革新的な製品と、現場の声を活かしたマーケティングで、日本市場の成長をリードしています。
詳細については下記英語JDをご確認ください。
JOB DESCRIPTION
TITLE: Marketing Manager (SFA Japan)
REPORTING TO: General Manager
ROLE PURPOSE
An individual responsible for the SFA brand health and development of consumer and trade focussed strategies for the SFA company in Japan . This role requires the ability to formulate local marketing strategies and to integrate the global brand office and regional supervisor requirements. The position requires a network of relationships be created with marketing agencies in both countries as well as with key marketing personnel in our French Head Office.
An understanding of key account, channel and trade dynamics is required as the interface and relationship with our Field team is essential to driving strategy implementation.
ROLE RESPONSIBILITIES
KEY RESULT AREAS (KRA’s)
Brand Plans
(Macerators Systems, Grey Water Systems, Lifting Stations, Air Conditioner Condensate Systems)
Signed off by local GM and Regional Supervisor
Advertising and Promotions Budget control
(Media Management, SEO/SEM, Social Media, Website, BTL elements including temp and Permanent Display POS, Promotions, Eventing, Education)
Manage the budget to a predetermined figure
Product management Conduct Market analyses and drive new product proposals
(Bringing new products to market, Managing the product portfolio, Managing end of line)
Deadline and effectiveness, Margin, Pricing, coordination efficiency
Internal Relationships Effective France H/O matrix relationships
(Manage the Field Team relationship, Manage the Regional relationship, Develop and maintain strong communication links with the global team (regular teleconferences ), Give direction to Field Team regarding Product Management and Promotional Plans)
Collaborate with H/O and regional supervisor to adapt the group roadmap to the Japanese market
External Relationships
(Manage local ATL and BTL Agencies, Local Research Agency briefings)
Effective campaigns
Sales Results
(Build Category Plans to achieve the Budgeted Sales number across our key customers)
KPI’s will include a joint Sales Budget target
* ONGOING RESPONSIBILITIES
Marketing
Develop an understanding of major customers across a variety of channels
Work within a matrix organisation and build relationships across the SFA network and share a monthly report with our Head Office
Understand the latest product knowledge information and how to support the development of the Japanese company. Gain an intimate knowledge of relevant competitors.
Take a lead role in the preparation of Annual budgets
Provide recommendations on retail standards, in particular Display and Business Development strategies.
Develop a deep understanding of customer needs, market dynamics, and competitive landscape in Japan to shape product strategies through Customer interviews and data analysis
Maintenance of Japanese web site requiring digital skills in web mastering; web marketing; analytics and reports
Managing external digital agencies experience essential
Product Information Systems Management (PIM) experience would be an advantage
Communication
Effective presentation, communication & commitment to agreed business strategies
General
Personal presentation and conduct must at all times be in keeping with the company’s image and standards. This includes, but is not limited to dress standards, punctuality, honesty, reliability, respect for fellow employees and customers.
PERSONAL QUALITIES
Qualifications:
Previous experience as a Product Manager in an environment where Strategy formulation, Agency interaction and liaison with a Field team were important elements of the role
Self-starter traits, working in a team environment and blue-chip company experience would all be favourable attributes
Commerce / Communications based tertiary qualification essential.
Essential Skills:
Well development logical thinking framework
Proven project management experience
Commercial exposure and ‘nous”
Well-developed verbal and written communication skills.
Results oriented.
Highly motivated.
Experience in handling tangible products.
Experience in successfully leading a team towards meeting its objectives.
Able to think laterally when solving problems.
Proactive and flexible regarding work practices.
Able to work autonomously.
Strong organisation and time management skills.
English language proficiency both verbal and written
OTHER
Hours: Work is from Monday to Friday on site in at our Head Office in Hakozaki-cho; however, there is a need for flexibility as after hours work will occur from time to time, specifically in the preparation of Events and Shows
Salary commensurate with experience.